Sjukhus..

Ja nu har jag tagit tag i detta och ringt sjukhuset. Vi ringer upp dig ca 08.15. Känns lovande. (update: jag ringde fel och en förbryllad distriktsköterska skrattade åt mig)
Jo andledningen till att jag ska till sjukhuset är för att jag har en förbannad huvudvärk.
Låter inte så farligt tycker ni.
Jo det är det när man har haft det konstant i typ 4 år. Och nu är det värre. Satt sig i bakuvudet och nacken.
Har varit och sökt förr för det i min vårdcentral som ligger ca 3 min härifrån.

Första gången jag var där hälsades jag av en rundlagd doktor som tyvärr inte talade svenska.
Redan här blev det lite komplicerat. Jag förstog inte honom alls, slutade med att han fick skriva det han ville på en lapp.
Kunde inte läsa vad han skrev så jag låtsades bara.
Sen fick jag ta blodprov, typ 4 rör. jag är livrädd för sånt.
Sen visade det sig att det va helt onödigt. Jag ringde konstant i 3 månaders tid men han hörde aldrig av sig.

Ett halv år senare bokade jag tid igen hos dom och bad om en svensktalande man.
Efter mötet med denna doktor föredrog jag den andra som inte pratade svenska.
Allt denna gamle man ( han va typ 80) kunde säga är hur ska jag veta det?
Jooo men va tror du detberor på frågade jag försiktigt? Huuuuuur ska jag veta det?
För att du är doktor dumjävel tänkte jag, men vågade såklart inte säga nått.
Men kan det kanske bero på min syn undrade jag försiktig var han svarade: Huuuuuuuur ska jag veta det? Gå till optikern..
Sen fick jag ta blodprov och en månad senare fick jag veta att jag inte hade järnbrist. Hopp, det va ju trevligt men min huvudvärk då?

Nu så ringer jag till en annan vårdcentral, slog fel nummer, fick en distriktsköterska på tråden.
Gav mig nummret till akuttiderna. fast dit vågar jag inte ringa, jag känner mig inte som akut.
Akut är väl när benpipor sticker ut ur huden eller om man har 45 graders feber?

Så vad gör jag? Ringer till min närmsta vårdcentral igen.
Glömde även berätta att efter andra gången jag va där så ringde jag och vrålade på en stackars sköterska och undrade va det va för jävla inkompetent gubbjävel dom hade på det förbannade sjukhuset. Jag skulle både stämma dom och tala med chefen. Visst sa hon, jag ber chefen ringa upp. Och det gjorde han, flera gånger. Men jag vågade inte svara...

Har du något på hjärtat?

Ingen reklam så är ni gulliga!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig

Mail? (publiceras ej)

Har du kanske en blogg?

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0