inte för att skryta..

Men jag borde få nått slags kock/nobel-pris för min underbara ostmelett. Fy fan va gott det är,
världens bästa frukost.

Recept:

4 ägg

1 dl matlagningsgrädde

1 dl riven ost
1dl dessertost (tex, brie, carbonzola mm)

purjolök

1 pkt bacon

1 klick smör

Vispa äggvitorna till hårt skum. Blanda äggulor,all ost och löken. Rör nu samman äggvitor och äggulsröran.

Klicka smöret och fördela baconet i bitar i en eldfast form. Ställ in formen i 175 gr. tills smöret smält. Ta ur formen och häll omelettsmeten över baconet. In i ugnen igen ca 10 minuter tills smeten stannat sig och fått lite färg. Man kan ha i vad som man nu tycker är gott, men såhär gjorde jag min iallafall.


Har du något på hjärtat?

Ingen reklam så är ni gulliga!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig

Mail? (publiceras ej)

Har du kanske en blogg?

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0